Informacja w sprawie dotacji na usuwanie azbestu

I    Podstawa prawna
art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz.U. z 2016 r., poz. 446) i art. 400a ust. 1 pkt 8 oraz art. 403 ust. 5 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (tekst jednolity Dz.U. z 2016 r., poz. 672 z późn. zm.).

II    Wymagane wnioski
Druk wniosku o dotację pobierz (46kB) word

III    Wymagane załączniki
a.    aktualny dokument (nie starszy niż 3 miesiące) potwierdzający tytuł prawny do nieruchomości z której będą usuwane elementy lub materiały zawierające azbest; w przypadku gdy do obiektu budowlanego tytuł prawny posiada kilka osób lub podmiotów należy dołączyć zgodę wszystkich na wykonanie prac związanych z usuwaniem materiałów zawierających azbest, a w przypadku wspólnoty mieszkaniowej – uchwałę wspólnoty,
b.    kopię zgłoszenia złożonego do Wydziału Architektury i Budownictwa Starostwa Powiatowego w Chojnicach o zamiarze usunięcia wyrobów zawierających azbest w terminie 30 dni przed planowanym rozpoczęciem prac;
c.    kopię umowy zawartej z podmiotem, który będzie demontował i utylizował elementy zawierające azbest
d.    kosztorys usunięcia wyrobów zawierających azbest wykonany przez wykonawcę robót (firmę posiadającą zezwolenie Starosty Chojnickiego na prace przy azbeście na terenie gminy Chojnice) w celu zatwierdzenia wartości kosztorysowej przez Urząd Gminy Chojnice,
e.    pisemną zgodę właściciela obiektu budowlanego na przeprowadzenie prac objętych wnioskiem w przypadku, gdy wnioskodawca posiada tytuł prawny inny niż własność,
f.    oświadczenie wnioskodawcy o kolorystyce nowego pokrycia dachowego              z pozytywną opinią Wydziału Budownictwa i Gospodarki Przestrzennej Urzędu Gminy Chojnice.
 - Po zakończeniu prac związanych z demontażem, transportem i utylizacją  azbestu, wnioskodawca składa informację o usunięciu wyrobów zawierających azbest,  wraz z:
1) zapłaconą fakturą za wykonaną usługę,
2) kopią protokołu odbioru robót sporządzonego przez wykonawcę robót przy udziale właściciela budynku,
3) kopią karty przekazania odpadów do unieszkodliwienia,
4) kopią zgłoszenia złożonego przez wykonawcę robót do Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Chojnicach przed przystąpieniem do prac związanych z  usunięciem wyrobów zawierających azbest.

IV Termin załatwienia sprawy
Dotacja finansowa zostanie przekazana na konto bankowe Wnioskodawcy w terminie 14 dni podpisania umowy z Gminą Chojnice o dotację celową na realizację przedsięwzięcia inwestycyjnego polegającego na usuwaniu azbestu.

V Miejsce załatwienia sprawy
Urząd Gminy w Chojnicach
Wydział Rolnictwa, Środowiska i Gospodarki Nieruchomościami
Pokój 111
Tel. 052 397 21 29 wew. 306


Wytworzył: Agnieszka Formella (11 marca 2011)
Opublikował: Karol Buława (13 marca 2011, 11:16:27)

Ostatnia zmiana: Marcin Górzyński (28 listopada 2016, 12:50:49)
Zmieniono: Aktualizacja danych

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 5195

wersja do zapisu wersja do druku

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij