Zezwalanie na usuwanie drzew i krzewów
1. Wymagane dokumenty
2. Podstawa prawna
3. Opłaty skarbowe
Obowiązek zapłaty opłaty skarbowej od udzielenia pełnomocnictwa powstaje z chwilą złożenia wniosku/zgłoszenia.
Dowód wniesienia opłaty skarbowej należy dołączyć do wniosku/zgłoszenia.
Wniesienia opłaty skarbowej dokonuje się w kasie Urzędu Gminy w Chojnicach, ul. 31 Stycznia 56a lub na rachunek urzędu: Urząd Gminy w Chojnicach, ul. 31 Stycznia 56a, 89-600 Chojnice
Nr rachunku bankowego: 56 1020 2791 0000 7502 0319 0352
4. Jednostka prowadząca:
Wójt Gminy Chojnice – Wydział Rolnictwa, Środowiska i Gospodarki Nieruchomościami
pokój nr 110
tel. 528801313
5. Termin załatwienia sprawy
Dla osób fizycznych na cele nie związane z działalnością gospodarczą – zgłoszenie – 21 dni na dokonanie oględzin oraz 14 dni od oględzin na wniesienie sprzeciwu (tzw. milcząca zgoda gdy brak sprzeciwu po 14 dniach lub na wniosek zgłaszającego - wydanie zaświadczenia o braku sprzeciwu przed upływem 14 dni).
Dla osób prawnych lub osób fizycznych na cele związane z działalnością gospodarczą – wniosek -decyzja o zezwoleniu lub odmowie usunięcia drzew i/lub krzewów wydawana jest w terminie nie dłuższym niż jeden miesiąc od daty wpływu kompletnej dokumentacji do organu. W przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej w terminie do dwóch miesięcy (do terminu wydania decyzji należy doliczyć czas oczekiwania na uzgodnienia i opinie organów uczestniczących w postępowaniu).
Do terminów załatwienia sprawy nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa do dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień, spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu.
O każdym przypadku nie załatwienia sprawy we właściwym terminie organ odpowiedzialny za wydanie decyzji obowiązany jest zawiadomić Stronę, podając przyczyny niedotrzymania terminu i wskazując nowy termin załatwienia sprawy.
6. Sposób załatwienia sprawy
Wydanie decyzji na wniosek osób prawnych lub osób fizycznych na cele związane z działalnością gospodarczą, „milcząca zgoda” lub wydanie zaświadczenia do zgłoszenia osób fizycznych na cele nie związane z działalnością gospodarczą.
7. Tryb odwoławczy
Odwołania od decyzji należy składać do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Słupsku, za pośrednictwem Wójta Gminy Chojnice, w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji.
8. Inne informacje
W zależności od wielkości, gatunku drzewa i/lub krzewu, rodzaju użytku i własności gruntu oraz innych regulacji prawnych występują odstępstwa od obowiązku uzyskania zezwolenia na usunięcie drzew i krzewów, katalog odstępstw dołączony jest do formularza wniosku/zgłoszenia w ramach wyjaśnień/instrukcji do formularza na 3 stronie pliku.
9. Formularze do pobrania