Wpis do ewidencji obiektów świadczących usługi hotelarskie, nie będących obiektami hotelarskimi oraz pól biwakowych na terenie Gminy Wiejskiej Chojnice
Wniosek o dokonanie wpisu do ewidencji obiektów świadczących usługi hotelarskie, nie będących obiektami hotelarskimi oraz pól biwakowych na terenie Gminy Chojnice (formularz wniosku stanowi wniosek do niniejszej procedury).
Załączniki:
1) Opis obiektu (formularz opisu stanowi załącznik nr 1 do niniejszej procedury).
2) Deklaracja dotycząca spełniania minimalnych wymagań co do wyposażenia dla obiektów świadczących usługi hotelarskie, nie będących obiektami hotelarskimi oraz dla pól biwakowych (załącznik nr 2 do niniejszej procedury).
3) W przypadku osób prowadzących działalność gospodarczą:
a) kserokopia zaświadczenia o numerze identyfikacyjnym REGON, wydanego przez właściwy urząd statystyczny,
b) kserokopia odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego lub zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej.
Informacje na temat opłat:
Postępowanie nie podlega opłatom.
Forma załatwienia:
Wpis do ewidencji.
Przewidywany termin załatwienia:
Bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu 30 dni od daty złożenia wniosku.
Podstawa prawna:
1. Art. 35 ust. 1 i 2, art. 38 ust. 2 i 3, art. 39 ust. 3 i 4 oraz art. 40 ust. 3 i 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach hotelarskich oraz usługach pilotów wycieczek i przewodników turystycznych.
2. Rozporządzenie Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 19 sierpnia 2004 r. w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie.
Uwagi:
1. Na terenie Gminy Chojnice ewidencję obiektów świadczących usługi hotelarskie, nie będących obiektami hotelarskimi oraz ewidencję pól biwakowych prowadzi Wójt Gminy Chojnice. Ewidencja ta nie obejmuje następujących obiektów hotelarskich: hoteli, moteli, pensjonatów, kempingów, domów wycieczkowych, schronisk i schronisk młodzieżowych.
2. Dokumentację należy złożyć:
· na stanowisku informacyjno-podawczym Urzędu Gminy Chojnice, ul. 31 Stycznia 56a, 89-600 Chojnice lub
· za pośrednictwem poczty na adres Urzędu: gmina@gminachojnice.com.pl
3. Podmiot świadczący usługi hotelarskie w obiekcie zgłoszonym do ewidencji ma obowiązek przekazywania informacji do Urzędu Gminy w Chojnicach o następujących zmianach:
· zaprzestaniu świadczenia usług hotelarskich,
· uzyskaniu zaszeregowania do odpowiedniego rodzaju obiektu hotelarskiego,
· zmianie działalności sezonowej na stałą lub odwrotnie,
· zmianie liczby pokoi lub miejsc noclegowych,
· zmianie nazwy obiektu lub danych teleadresowych.
Obowiązek informacyjny
Zgodnie z art. 13 ust. 1-2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informuje się, że:
· Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Chojnice, ul. 31 Stycznia 56a, 89-600 Chojnice.
· Wyjaśnień w sprawach związanych z danymi osobowymi udziela Ispektor Danych Osobowych, tel. 52 397 21 29, e-mail ido@gminachojnice.com.pl.
· Dane osobowe będą zbierane wyłącznie realizacji ustawowych zadań w związku z funkcjonowaniem i działaniem osób i podmiotów działających w turystyce.
· Obowiązek podania przez Panią/Pana danych, o których mowa wynika z przepisów ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku o usługach hotelarskich oraz usługach pilotów wycieczek i przewodników turystycznych (tekst jednolity Dz.U. z 2017 r. Poz. 1553 z poźn.zm.) oraz rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 19 sierpnia 2004 r. w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie (tekst jednolity Dz. U. Z 2017 r. Poz. 2166).
· Konsekwencją niepodania danych osobowych będzie pozostawienie Pani/Pana wniosku bez rozpoznania.
· Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, ograniczenia przetwarzania.
· Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
· Dane będą przechowywane przez okres posiadania wpisu do Ewidencji obiektów świadczących usługi hotelarskie, niebędących obiektami hotelarskimi oraz pól biwakowych na terenie Gminy Chojnice, oraz przez okres archiwizacji dokumentacji zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia r. W sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz.U. Nr 14 poz. 67).
· Pani/Pana dane osobowe mogą zostać ujawnione innym podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa.
· Dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również profilowane.
Pobierz Wniosek - Załącznik nr 1
Pobierz Załącznik nr 2 do wniosku