Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.
druk „zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu czasowego” dostępny poniżej lub w biurze 206
dowód osobisty lub paszport (do wglądu)
2. Sposób załatwienia sprawy:
wymeldowanie z pobytu czasowego
3. Opłaty:
bez opłat
4. Czas załatwienia sprawy:
od ręki
5. Tryb odwoławczy:
brak
6. Podstawa prawna:
ustawa z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności (t.j. Dz.U. z 2022r., poz. 1191 ze zm.)
rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz.U. z 2022r., poz. 2070 ze zm.)
rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 21 grudnia 2018r. w sprawie trybu rejestracji danych w rejestrze PESEL oraz w rejestrach mieszkańców (Dz.U. z 2018r. poz. 2484)
ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2023r., poz. 775 ze zm.)
ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz.U. z 2023r. poz. 2111)
7. Inne informacje:
wymeldowania można dokonać podczas zameldowania w nowym miejscu pobytu
wymeldowania dokonuje się osobiście lub poprzez pełnomocnika na podstawie pisemnego pełnomocnictwa po okazaniu przez pełnomocnika jego dowodu osobistego lub paszportu (do wglądu)
za osobę małoletnią lub inną nie posiadającą pełnej zdolności do czynności prawnych zgłoszenie wymeldowania składa przedstawiciel ustawowy lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu