Wydział Planowania Przestrzennego i Gospodarki Nieruchomościami – „PP”
1. Do zadań Wydziału Planowania Przestrzennego i Gospodarki Nieruchomościami należy prowadzenie spraw związanych z planowaniem i zagospodarowaniem przestrzennym, budownictwem i gospodarką nieruchomościami.
2. Do zadań Wydziału w zakresie spraw związanych z planowaniem i zagospodarowaniem przestrzennym należy w szczególności:
1) przygotowywanie materiałów, koordynacja i obsługa działań związanych opracowywaniem dokumentów planistycznych gminy,
2) koordynacja i obsługa działań związanych z opiniowaniem i uzgadnianiem dokumentów planistycznych,
3) koordynacja i obsługa działań związanych z wprowadzeniem zadań rządowych do miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
4) przechowywanie planów zagospodarowania przestrzennego oraz wydawanie wypisów i wyrysów,
5) prowadzenie i aktualizacja rejestru miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
6) ocena zmian w zagospodarowaniu przestrzennym gminy i przygotowywanie wyników tej oceny,
7) dokonywanie analiz wniosków w sprawie sporządzania lub zmiany miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, studium/planu ogólnego,
8) prowadzenie spraw związanych z rozliczeniami finansowymi wynikającymi z tytułu uchwalenia miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego w zakresie opłat planistycznych,
9) prowadzenie spraw związanych z komunalizacją gruntów,
10) prowadzenie ewidencji obiektów świadczących usługi hotelarskie, niebędących obiektami hotelarskimi oraz ewidencję pól biwakowych, dokonywanie wpisów do ewidencji obiektów świadczących usługi hotelarskie, niebędących obiektami hotelarskimi oraz do ewidencji pól biwakowych, prowadzenie czynności kontrolnych w obiektach wpisanych do ewidencji,
11) potwierdzanie zawartych umów dzierżawy w trybie przepisów ustawy z dnia 20 grudnia 1990 r. o ubezpieczeniu społecznym rolników.
3. Do zadań Wydziału w zakresie spraw związanych z budownictwem należy w szczególności:
1) prowadzenie spraw związanych z ustaleniem warunków zabudowy oraz lokalizacji inwestycji celu publicznego,
2) prowadzenie rejestru decyzji o warunkach zabudowy oraz decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego,
3) prowadzenie rejestru decyzji dotyczących zagospodarowania terenu wydawanych przez inne organy administracji publicznej dla terenów zlokalizowanych na terenie Gminy oraz analizowanie ich zgodności z planami zagospodarowania przestrzennego,
4) wydawanie zaświadczeń o przeznaczeniu terenu, wynikających z planu zagospodarowania przestrzennego oraz studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego/planu ogólnego,
5) wydawanie zaświadczeń o położeniu działki w obszarze rewitalizacji,
6) opiniowanie projektów podziału gruntów oraz wydawanie postanowień dotyczących podziału terenu zgodnie z planami zagospodarowania przestrzennego,
7) uzgadnianie architektury i kolorystyki projektowanych budynków,
8) opiniowanie zamierzeń inwestycyjnych o zgodności z planami zagospodarowania przestrzennego.
4. Do zadań Wydziału w zakresie spraw związanych z gospodarką nieruchomościami należy w szczególności:
1) gospodarowanie i zarządzanie komunalnymi gruntami w tym ich zamiana i zbywanie, oddawanie w użytkowanie wieczyste, użytkowanie, dzierżawę, najem i użyczenie oraz przekazywanie w trwały zarząd.
2) ustalanie wartości gruntów komunalnych, cen i opłat za korzystanie z nich.
3) organizowanie przetargów na zbywanie prawa własności, prawa użytkowania wieczystego, dzierżaw nieruchomości stanowiących własność gminy.
4) nabywanie nieruchomości niezbędnych dla realizacji zadań gminy.
5) przygotowywanie i zawieranie aktów notarialnych związanych z gospodarowaniem mieniem komunalnym.
6) prowadzenie ewidencji gruntów komunalnych.
7) tworzenie gminnych zasobów gruntów, gospodarowanie nimi zgodnie z zasadami określonymi w przepisach obowiązującego prawa w tym ustawy o gospodarce nieruchomościami:
a) naliczanie opłat adiacenckich z tytułu wzrostu wartości nieruchomości w związku z powstaniem infrastruktury /wodociąg lub kanalizacja sanitarna,
b) naliczanie opłat adiacenckich z tytułu podziałów nieruchomości.
9) prowadzenie spraw związanych z podziałami i rozgraniczeniami nieruchomości.