Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.
druk „zgłoszenie pobytu stałego” dostępny poniżej lub w biurze 10
pozostałe dokumenty:
obcokrajowcy spoza UE: ważny paszport oraz dokument zezwalający na pobyt na terenie RP; obywatele UE: ważny dokument podróży lub inny ważny dokument potwierdzający tożsamość i obywatelstwo; członek rodziny obywatela UE, niebędący obywatelem UE: ważny dokument podróży oraz ważną kartę pobytu członka rodziny obywatela UE, a gdy brak takiej możliwości - inny dokument potwierdzający bycie członkiem rodziny obywatela UE;
aktualny dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu:
umowa cywilno-prawna wypis z księgi wieczystej decyzja administracyjna orzeczenie sądu
2. Sposób załatwienia sprawy:
wydanie zaświadczenia o zameldowaniu na pobyt stały
3. Opłaty:
bez opłat
4. Czas załatwienia sprawy:
od ręki
5. Tryb odwoławczy:
brak
6. Podstawa prawna:
ustawa z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności (t.j. Dz.U. z 2024r., poz. 736 ze zm.)
rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (t.j. Dz.U. z 2022r., poz. 2070 ze zm)
rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 21 grudnia 2018r. w sprawie trybu rejestracji danych w rejestrze PESEL oraz w rejestrach mieszkańców (Dz.U. z 2018r. poz. 2484)
ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2024r., poz. 572 ze zm.)
ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz.U. z 2023r. poz. 2111)
7. Inne informacje:
dokumenty legalizujące pobyt obcokrajowców w RP wydaje Wojewoda Pomorski – wnioski składa się w Pomorskim Urzędzie Wojewódzkim przy ul. Okopowej 21/27 w Gdańsku
w zastępstwie osoby obowiązanej do zameldowania się zgłoszenia może dokonać pełnomocnik na podstawie pisemnego pełnomocnictwa – wzór dostępny poniżej - (art. 33 § 2 Kodeksu Postępowania Administracyjnego) po okazaniu przez pełnomocnika jego dowodu osobistego lub paszportu (do wglądu)
za osobę nie posiadającą pełnej zdolności do czynności prawnych obowiązku meldunkowego dokonuje jej przedstawiciel ustawowy lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu
cudzoziemiec będący obywatelem państwa członkowskiego UE, EFTA, strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub obywatelem Konfederacji Szwajcarskiej oraz członek rodziny ww. cudzoziemca, który nie jest obywatelem ww. państw, obowiązany jest zameldować się w miejscu pobytu stałego najpóźniej w 30. dniu, licząc od dnia przybycia do tego miejsca
pozostali cudzoziemcy obowiązani są zameldować się w miejscu pobytu stałego najpóźniej w 4. dniu, licząc od dnia przybycia do tego miejsca
druk „zgłoszenie pobytu czasowego” dostępny poniżej lub w biurze 206
pozostałe dokumenty:
obcokrajowcy spoza UE: ważny paszport oraz dokument zezwalający na pobyt na terenie RP; obywatel UE: ważny dokument podróży lub inny ważny dokument potwierdzający jego tożsamość i obywatelstwo; członek rodziny obywatela UE niebędący obywatelem UE: ważny dokument podróży oraz ważna karta pobytu członka rodziny obywatela UE, a gdy brak takiej możliwości - inny dokument potwierdzający bycie członkiem rodziny obywatela UE;
aktualny dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu:
umowa cywilno-prawna wypis z księgi wieczystej decyzja administracyjna orzeczenie sądu
2. Sposób załatwienia sprawy:
zameldowanie na pobyt czasowy
3. Opłaty:
bez opłat;
w przypadku pobrania zaświadczenia – opłata 17 zł;
jeżeli z wnioskiem o wydanie zaświadczenia występuje pełnomocnik - opłata skarbowa 17 zł;
4. Czas załatwienia sprawy:
od ręki
5. Tryb odwoławczy:
brak
6. Podstawa prawna:
ustawa z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności (j.t. Dz.U. z 2022r., poz. 1191 z późn.zm.)
rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz.U. z 2017r., poz. 2411 z późn.zm.)
rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 21 grudnia 2018r. w sprawie trybu rejestracji danych w rejestrze PESEL oraz w rejestrach mieszkańców (Dz.U. z 2018r. poz. 2484)
ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (j.t. Dz.U. z 2021r., poz. 735)
ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (j.t. Dz.U. z 2020r. poz. 1546)
7. Inne informacje:
dokumenty legalizujące pobyt obcokrajowców w RP wydaje Wojewoda Pomorski - wnioski składa się w Pomorskim Urzędzie Wojewódzkim przy ul. Okopowej 21/27 w Gdańsku
w zastępstwie osoby obowiązanej do zameldowania się zgłoszenia może dokonać pełnomocnik na podstawie pisemnego pełnomocnictwa – wzór dostępny poniżej - (art. 33 § 2 Kodeksu Postępowania Administracyjnego) po okazaniu przez pełnomocnika jego dowodu osobistego lub paszportu (do wglądu)
za osobę nie posiadającą pełnej zdolności do czynności prawnych obowiązku meldunkowego dokonuje jej przedstawiciel ustawowy lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu
cudzoziemiec będący obywatelem państwa członkowskiego UE, EFTA, strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub obywatelem Konfederacji Szwajcarskiej oraz członek rodziny ww. cudzoziemca, który nie jest obywatelem ww. państw, obowiązany jest zameldować się w miejscu pobytu czasowego najpóźniej w 30. dniu, licząc od dnia przybycia do tego miejsca, ale tylko w przypadku jeśli czas jego pobytu czasowego przekracza 3 miesiące
pozostali cudzoziemcy obowiązani są zameldować się w miejscu pobytu czasowego najpóźniej w 4. dniu, licząc od dnia przybycia do tego miejsca chyba, że ich pobyt na terytorium RP nie przekracza 30 dni