Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.
druk „zgłoszenie pobytu stałego” do pobrania poniżej lub w biurze nr 206
dowód osobisty lub paszport (do wglądu)
aktualny dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu:
umowa cywilno-prawna wypis z księgi wieczystej decyzja administracyjna orzeczenie sądu
2. Sposób załatwienia sprawy:
wydanie zaświadczenia o zameldowaniu na pobyt stały
3. Opłaty:
bez opłat
4. Czas załatwienia sprawy:
od ręki
5. Tryb odwoławczy:
brak
6. Podstawa prawna:
ustawa z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności (t.j.. Dz.U. z 2024r., poz. 736 ze zm.)
rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz.U. z 2017r., poz. 2411 ze zm.)
rozporządzenie Ministra Cyfryzacji w sprawie trybu rejestracji danych w rejestrze PESEL oraz w rejestrach mieszkańców (Dz.U. z 2018r. poz. 2484)
ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j.. Dz.U. z 2024r., poz. 572 ze zm.)
ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (t.j.. Dz.U. z 2020r. poz. 1546)
7. Inne informacje:
w zastępstwie osoby obowiązanej do zameldowania się zgłoszenia może dokonać pełnomocnik na podstawie pisemnego pełnomocnictwa – wzór dostępny poniżej- po okazaniu przez pełnomocnika jego dowodu osobistego lub paszportu (do wglądu);
za osobę nieposiadającą pełnej zdolności do czynności prawnych obowiązku meldunkowego dokonuje jej przedstawiciel ustawowy lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu
o każdym zameldowaniu w mieszkaniu komunalnym informowany jest Wydział Spraw Społecznych
obowiązku zameldowania się w nowym miejscu pobytu stałego należy dokonać najpóźniej w 30. dniu, licząc od dnia przybycia do tego miejsca