Wydział Funduszy i Zamówień Publicznych – „FZ”
1. Do zadań Wydziału Funduszy i Zamówień Publicznych należy prowadzenie spraw związanych z planowaniem strategicznym i rozwojem gminy, pozyskiwaniem środków zewnętrznych na finansowanie przedsięwzięć wynikających z dokumentów strategicznych, zamówieniami publicznymi i informatycznymi urzędu.
2. Opracowanie, koordynacja, monitoring i aktualizacja Strategii Rozwoju Gminy Chojnice oraz innych dokumentów strategicznych gminy.
3. Wydział współpracuje przy sporządzaniu projektu i aktualizacji budżetu oraz wieloletniej prognozy finansowej gminy w zakresie zadań realizowanych przez Wydział.
4. Do zadań w zakresie spraw związanych z zamówieniami publicznymi należy:
1) sporządzanie planów postępowań o udzielenie zamówienia publicznego o wartości powyżej 30 tys. euro netto;
2) przygotowanie rocznych sprawozdań z udzielonych zamówień publicznych;
3) opracowanie i aktualizacja regulaminu udzielania zamówień publicznych o wartości powyżej 30 tys. euro netto;
4) przeprowadzanie postępowań o udzielanie zamówień publicznych dla Urzędu Gminy w Chojnicach i gminnych jednostek organizacyjnych.
5. Do zadań związanych z pozyskiwaniem środków zewnętrznych na finansowanie gminnych przedsięwzięć należy:
1) opiniowanie dokumentów programowych tworzonych na poziomie regionalnym i krajowym dotyczących funduszy Unii Europejskiej oraz innych źródeł zewnętrznych;
2) monitoring informacji dotyczących możliwości pozyskania środków finansowych z funduszy Unii Europejskiej oraz innych źródeł zewnętrznych w zakresie realizacji zadań gminy;
3) przekazywanie informacji Wójtowi, wydziałom urzędu, jednostkom organizacyjnym gminy oraz jednostkom pomocniczym na temat możliwości dofinansowania zadań ze środków pozabudżetowych;
4) opracowywanie wniosków o dofinansowanie zadań gminy, w tym:
a) przygotowanie niezbędnych dokumentów na etapie aplikowania;
b) inicjowanie sporządzania analiz i badań, pod kątem ich wykorzystania w dokumentacji aplikacyjnej;
c) zapewnienie zgodności działań podejmowanych w ramach przygotowywania inwestycji z kryteriami wynikającymi z dokumentów konkursowych.
5) współpraca z wydziałami urzędu, jednostkami organizacyjnymi gminy oraz jednostkami pomocniczymi w procesie aplikowania o środki finansowe, realizacji i rozliczenia przedsięwzięć współfinansowanych z funduszy Unii Europejskiej oraz innych źródeł zewnętrznych:
6) zapewnienie zgodności działań podejmowanych w ramach przygotowywania inwestycji z kryteriami wynikającymi z dokumentów programowych;
7) realizacja projektów, które uzyskały dofinansowanie, w tym:
a) przygotowanie dokumentów niezbędnych do podpisania umowy o dofinansowanie,
b) sporządzanie lub zlecanie wykonania dokumentów i analiz związanych z realizacją projektów, niezbędnych do prawidłowej realizacji projektów i ich rozliczenia;
c) przedkładanie propozycji składu zespołu oraz podziału zadań i obowiązków w celu prawidłowej realizacji projektu,
d) koordynacja wdrażania działań projektowych, sprawozdawczość oraz rozliczanie projektu;
e) udział w czynnościach kontrolnych.
8) prowadzenie i aktualizowanie bazy danych projektów, które uzyskały decyzje o dofinansowaniu ze źródeł zewnętrznych krajowych oraz ze środków Unii Europejskiej.
5. Do zakresu zadań dotyczących prowadzenia obsługi informatycznej Urzędu w szczególności należy:
1) administrowanie: systemami informatycznymi, siecią komputerową, serwerami;
2) administrowanie programami użytkowymi i systemem antywirusowym Urzędu;
3) bieżące tworzenie kopii bezpieczeństwa z serwerów i stacji roboczych;
4) rozbudowy infrastruktury sieciowej Urzędu;
5) nadzór nad bezpieczeństwem i ochroną danych;
6) opracowywanie planów, wdrażanie aplikacji i usług internetowych oraz ich administrowanie;
7) instalowanie i aktualizacja systemów oraz oprogramowania na stanowiskach roboczych,
8) zarządzanie zasobami sprzętu i oprogramowania komputerowego,
9) opracowywanie planów i wdrażanie nowych rozwiązań informatycznych w Urzędzie,
10) administrowanie stroną Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy,
11) współpraca przy tworzeniu polityki bezpieczeństwa danych osobowych z Administratorem Systemu Informatycznego (ASI);
12) tworzenie polityki teleinformatycznej Urzędu;
13) administrowanie stroną internetową Urzędu Gminy,
14) szkolenie pracowników Urzędu z zakresu obsługi aplikacji biurowych i wdrażanych systemów,
15) zarządzanie sprzętem komputerowym, drukującym, wartościami niematerialnymi i prawnymi, w tym licencjami oprogramowania oraz obsługa serwisowa w tym zakresie;
16) prowadzenie spraw związanych z rozwojem, utrzymaniem i bezpieczeństwem teleinformatycznym Urzędu Gminy, za których funkcjonowanie odpowiada Wójt;
17) utrzymanie i rozwój systemów i sieci teleinformatycznych Urzędu;
18) administrowanie serwerami i usługami informatycznymi oraz lokalną siecią informatyczną (LAN) i siecią komputerową (WAN).