Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.
Do zadań Wydziału Rolnictwa i Środowiska należy prowadzenie spraw związanych z rolnictwem, ochroną środowiska i leśnictwem. 2. Do zadań Wydziału w zakresie spraw związanych z rolnictwem należy w szczególności:
Przygotowanie i wydawanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia.
Wydawanie zezwoleń na świadczenie usług w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych.
Wydawanie zaświadczeń o wpisie do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
Przeprowadzanie kontroli przedsiębiorców wpisanych do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
Prowadzenie ewidencji przydomowych oczyszczalni ścieków i zbiorników bezodpływowych.
Przeprowadzanie wraz z Policją kontroli sposobu utylizacji ścieków w gospodarstwach domowych oraz kontroli zawartych umów na odbiór odpadów komunalnych przez właścicieli nieruchomości niezamieszkałych oraz letniskowych.
Prowadzenie spraw związanych z naruszeniem stanu wody na gruncie.
Rozpatrywanie wniosków na organizację kąpielisk i miejsc okazjonalnie wykorzystywanych do kąpieli.
Organizacja kąpielisk gminnych zgodnie z przepisami ustawy prawo wodne.
Ustalanie wysokości opłaty za usługi wodne za zmniejszenie naturalnej retencji terenowej.
Prowadzenie spraw z zakresu melioracji wodnych leżących w kompetencji gminy określonych w ustawie prawo wodne.
Współpraca z istniejącymi spółkami wodnymi na terenie gminy Chojnice.
Zawieranie umów współpracy z schroniskiem dla zwierząt, gabinetem weterynaryjnym, łapaczem zwierząt oraz firmą zbierającą i utylizującą padlinę zwierząt.
Zapewnienie opieki nad bezdomnymi i rannymi zwierzętami przy współpracy z schroniskiem dla zwierząt oraz gabinetem weterynaryjnym.
Udzielanie refundacji części kosztów utrzymania adoptowanego psa będącego na utrzymaniu Gminy Chojnice.
Wydawanie zezwoleń na utrzymywanie psów rasy uznawanej za agresywną.
Prowadzenie spraw związanych z udzieleniem zezwolenia na świadczenie usług prowadzenia działalności w zakresie prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części.
Rozpatrywanie wniosków na dofinansowanie zabiegów sterylizacji i kastracji wolno żyjących kotów.
Opiniowanie planów łowieckich oraz mediacja pomiędzy stronami przy likwidacji szkód łowieckich.
Zwalczanie zaraźliwych chorób zwierzęcych.
3. Do zadań Wydziału w zakresie spraw związanych z ochroną środowiska należy w szczególności:
Sporządzenie wniosków do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku w celu uzyskania dodatkowych środków na zadania związane z usuwaniem wyrobów zawierających azbest.
Przygotowywanie dokumentacji i wysyłanie zapytań ofertowych w celu wyłonienia wykonawcy na usługę usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Chojnice.
Sporządzenie dokumentów niezbędnych do wszczęcia postępowania na usługę usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Chojnice.
Udzielanie pomocy finansowej dla spółek wodnych obiektowych na konserwację urządzeń melioracyjnych.
Udzielanie pomocy finansowej w formie dotacji na modernizację istniejących studni.
Udzielanie dofinansowań w formie dotacji kosztów związanych z usuwaniem wyrobów zawierających azbest.
Zarządzanie systemem gospodarowania odpadami komunalnymi w gminie.
Nadzorowanie funkcjonowania systemu gospodarowania odpadami komunalnymi oraz selektywnej zbiórki odpadów, w tym realizacji zadań powierzonych podmiotom odbierającym odpady komunalne od właścicieli nieruchomości.
Przyjmowanie i weryfikowanie deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanych przez właścicieli nieruchomości.
Prowadzenie postępowań i przygotowanie decyzji określających wysokość opłaty za gospodarowanie komunalnymi w przypadku niezłożenia przez właściciela nieruchomości deklaracji albo uzasadnionych wątpliwości, co do danych w niej zawartych.
Prowadzenie postępowań i przygotowanie decyzji nakazującej posiadaczowi odpadów usunięcie odpadów z miejsca nieprzeznaczonego do ich składowania lub magazynowania.
Prowadzenie postępowań i przygotowanie decyzji w sprawie odroczenia terminu płatności opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Prowadzenie postępowań i przygotowanie decyzji w sprawie rozłożenia na raty płatności opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Prowadzenie postępowań i przygotowanie decyzji w sprawie umorzenia zaległości w opłacie za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Przygotowanie i wysyłka zawiadomień o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w przypadku uchwalenia nowej stawki opłaty.
Przygotowanie i wysyłka blankietów opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Przygotowanie dokumentów niezbędnych do wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych.
Organizowanie punktów selektywnego zbierania odpadów w sposób zapewniający łatwy dostęp dla wszystkich mieszkańców gminy.
Organizowanie zbiórki odpadów wielkogabarytowych i elektrośmieci.
Organizowanie zbiórki zużytych i przeterminowanych leków z punktów zlokalizowanych na terenie gminy.
Prowadzenie i aktualizacja komputerowej bazy danych właścicieli nieruchomości objętych systemem gospodarowania odpadami komunalnymi na terenie gminy.
Prowadzenie działań informacyjnych i edukacyjnych w zakresie prawidłowego gospodarowania odpadami komunalnymi, w szczególności w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. Współpraca w tym zakresie z innymi komórkami organizacyjnymi urzędu.
Podejmowanie działań w celu zapewnienia osiągnięcia odpowiednich poziomów recyklingu i przygotowania do ponownego użycia odpadów, które zostały wyszczególnione w ustawie o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania.
Przyjmowanie i rozpatrywanie reklamacji w zakresie wywozu odpadów komunalnych.
Przygotowanie harmonogramu wywozu odpadów na dany rok.
Przyjmowanie i weryfikacja składanych sprawozdań:
podmiotów odbierających odpady komunalne od właścicieli nieruchomości,
podmiotów prowadzących działalność w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i osadników instalacji przydomowych oczyszczalni ścieków oraz transportu nieczystości ciekłych,
podmiotu prowadzącego Punkt Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych „PSZOK”.
Sporządzanie sprawozdań z Krajowego Programu Oczyszczania Ścieków Komunalnych „KPOŚK”.
Dokonywanie przeglądów aglomeracji.
Prowadzenie bazy Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków CEEB.
Prowadzenie punktu konsultacyjno – informacyjnego programu „Czyste Powietrze” oraz pomoc mieszkańcom w złożeniu wniosku o dofinansowanie.
Prowadzenie programu „Ciepłe Mieszkanie”.
Sporządzanie rocznego sprawozdania z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi.
Sporządzanie corocznej analizy stanu gospodarki odpadami w celu weryfikacji możliwości technicznych i organizacyjnych gminy w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi.
4. Do zadań Wydziału w zakresie spraw związanych z gospodarką leśną należy w szczególności:
sprawy związane z gospodarką leśną w lasach gminnych,
opiniowanie planów ochrony parków krajobrazowych i narodowych,
sprawy związane z ochroną środowiska wynikające z ustawy „prawo ochrony środowiska” będące w kompetencjach gminy,
wydawanie zezwoleń na usuwanie drzew i krzewów,
zakładanie parków wiejskich i wiejskich terenów rekreacji.